Zo haal je meer uit je LinkedIn bedrijfspagina

Linkedin Bedrijfspagina blog

Heeft jouw bedrijf een LinkedIn Bedrijfspagina? Misschien heb je er wel een, maar houd je de pagina nauwelijks bij of je kijkt er niet naar om. En dat is zonde, want een LinkedIn bedrijfspagina kan je helpen om je bedrijf een ‘gezicht’ te laten krijgen, je kan nieuwe klanten bereiken en je kan je netwerk uitbreiden. Kortom, de hoogste tijd voor een schoonmaak om je bedrijf op dit platform (weer) goed op de kaart te zetten!

De vier basiselementen voor je LinkedIn pagina

De mogelijkheden van een bedrijfspagina op LinkedIn zijn de afgelopen jaren uitgebreid. Het platform ontwikkelde de onderstaande infographic, waarin ze vier basiselementen van een bedrijfspagina uitlichten: de pagina, het plaatsen van updates, showcases en analyses.

Stap 1 is zorgen dat je bedrijfspagina geüpdatet is met de juiste informatie. Voorzie je pagina van een uitnodigende banner, die bovenaan je pagina wordt getoond. Optimaliseer de pagina Informatie met de omschrijving en details van je bedrijf.

Plan regelmatig berichten die voor volgers interessant zijn om te lezen. Deze berichten komen op de homepage van je bedrijfspagina te staan. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die regelmatig berichten plaatsen, hun engagement enorm zien toenemen. Een gouden tip dus!

Daarnaast kan je je bedrijfspagina uitbreiden met showcases. Dit zijn aparte pagina’s van je producten, diensten, submerken of onderdelen van je bedrijf. Met deze pagina’s kun je deze onderdelen uitlichten.

Meten is weten. Om te kijken of je activiteiten op de pagina effect hebben, moet je je acties analyseren. LinkedIn houdt statistieken over de activiteiten van je bedrijfspagina bij en toont je onder andere de demografische gegevens en verkeersstatistieken.

Wil je alle details over de basiselementen van een LinkedIn Bedrijfspagina lezen? Scrol dan naar beneden om de infographic te bekijken. Laat ons weten in de comments hoe ver jij bent met je bedrijfspagina!

Linkedin bedrijfspagina tips