Case | Recordomzet airconditionings door Google advertenties

Schermafbeelding 2020 10 29 om 17.05.42

Soms lanceer je van die campagnes die erg succesvol zijn en dit is er één van. We hebben afgelopen zomer (2020) voor een bedrijf in de airconditionings een SEA campagne opgezet met het doel om zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen te halen die een airco wilden kopen en laten installeren. De campagne hebben we als volgt ingericht:

De advertenties:

We hebben meerdere advertenties gemaakt en daar verschillende psychologische triggers in verwerkt zoals schaarste en urgentie (Cialdini). Door meerdere advertenties te gebruiken hebben we Google de ruimte gegeven om op basis van data te beste advertentie het meeste weer te geven.

De zoekwoorden:

Voorafgaand hebben we een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uitgevoerd. We hebben onderzocht welke zoekwoorden het meest aantrekkelijk zijn voor deze specifieke klant. We hebben hier gekeken naar zoekvolume en CPC (kosten per click). Hieruit is een lijst gekomen met interessante zoekwoorden die we hebben toegevoegd aan de campagne.

Interessant wat we hier hebben gedaan: we hebben naast algemene zoektermen ook zeer specifieke zoektermen ingezet. We hebben dus ook zoektermen met specifieke serienummers van airconditionings erin verwerkt toegevoegd aan de targetting. De mensen die op specifieke modellen zoeken blijken namelijk een hogere koopintentie te hebben. Daarnaast is de CPC van deze zoekwoorden lager dan bij algemenere zoektermen.

De uitvoering

Deze campagne hebben we in de zomer gestart (en loopt nog steeds in oktober) met een budget van circa €10 per dag. Zeer netjes om mee te beginnen. De resultaten zijn als volgt:

  • Advertentiebudget uitgegeven: €345
  • CPC: €0,51
  • Aantal clicks: 676
  • Conversies: 24

In dit geval zijn de conversies offerte aanvragen voor het aanschaffen en installeren van een airconditioning. Achteraf hebben we de cijfers geëvalueerd en onze klant heeft 2/3 offertes binnengehaald. Dit betekent dat hij in een maand 16 nieuwe klanten erbij heeft gekregen door het inzetten van Google Ads.

En nog even voor de beeldvorming: een airconditioning inclusief installatie begint vanaf €1699 en de marge is ongeveer 30%. De ROAS voor deze campagne is dus 77,8. Voor elke euro die we in de campagne hebben gestopt zijn er bijna 78 voor teruggekomen.Schermafbeelding 2020 10 29 om 17.05.42

Conclusie

Je begrijpt natuurlijk dat we erg trots zijn op deze case. Door de juiste voorbereiding, zoekwoorden en advertenties in te zetten hebben we deze campagne succesvol afgerond. Op naar de volgende!

Wil je samen met ons ook zulke resultaten behalen? Twijfel dan niet en neem gerust contact met ons op!