De beste tips voor meer engagement op sociale media

facebook twitter instagram logo png

Je plaatst een bericht op Facebook, maar de resultaten vallen tegen. Je had gehoopt op veel likes, reacties en dat volgers je bericht zouden gaan delen. Een aantal dagen later probeer je het weer met een nieuwe post, maar ook bij deze blijft het muisstil. Is deze situatie voor jou herkenbaar? Geef het zeker niet op! Er zijn genoeg mogelijkheden om meer betrokkenheid te genereren op je Facebook-pagina.

Kom op het netvlies van jouw doelgroep

Ondanks dat het gebruik onder jongeren blijft dalen, telt Facebook iets meer dan 10 miljoen Nederlandse gebruikers. Afhankelijk van het soort onderneming dat je hebt of waar je werkzaam bent, zal hoogstwaarschijnlijk een deel daarvan behoren tot jouw doelgroep. Het is een grote uitdaging om te zorgen dat je ze jou gaan volgen, en dat je volgers fans worden en een band krijgen met jouw bedrijf of merk.

Om de interactie te vergroten zijn tijd en inzet het belangrijkste. Het gaat niet alleen om het delen van nieuws als dat te melden is. Je moet als het ware ervoor zorgen dat je op het netvlies van je doelgroep komt en er niet meer van af gaat.

8 manieren voor meer engagement

Hoe zorg je dat je steeds meer mensen gaat bereiken, dat ze jouw pagina gaan volgen en uiteindelijk betrokken raken én blijven bij jouw bedrijf of merk? Ik deel 8 manieren om de betrokkenheid op Facebook te vergroten. De tips zijn visueel weergegeven in de onderstaande infographic, ontwikkeld door Red Website Design.

Denk daarbij out of the box en ga verder dan een berichtje met een leuke foto. Ga bijvoorbeeld eens live op Facebook. Dit is een eenvoudige manier om een vragenuurtje te organiseren of een training te geven over jouw product en/of dienst. Of ontwikkel content die je exclusief aanbiedt aan je volgers, zoals een kortingsactie.

Benieuwd naar de andere manieren om de betrokkenheid op Facebook te vergroten? Scrol naar beneden om de infographic te bekijken.

8 Cunning Ways to Increase Facebook Page Engagement

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *